Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Tre snabba tips från Jerry Engström

Tre snabba tips från Jerry Engström

Go Brand! Jerry Engström, Friluftsbyn föreläste för entreprenörerna i  inkubatorprogrammet. Här kommer tre snabba tips från Jerry hur man bygger ett starkt varumärke. 

1. Vikten av ett starkt varför.

Ett starkt varumärke börjar med ett tydligt varför. En äkta anledning till att vi finns. Att tydliggöra sitt varför blir viktigt då det ger en riktning i framtida arbete och är grunden till en meningsfull dialog med andra.

2. Särskiljning.

Konkurrensen är ofta rätt stark och trösklarna att ge sig in i många branscher har sänkts i och med ny teknik. Det gör det viktigt att ge kunder en anledning att välja just dig och ditt varumärke.

Som småföretagare landar man ofta i att det är man själv som är den särskiljande faktorn och då tangerar det personliga varumärket ofta företagets. Men se om du kan hitta fler särskiljande egenskaper som är relevanta för just din målgrupp.

3. Samarbeten

Att samarbeta med andra stärker ofta trovärdigheten och kan även leda till ökad synbarhet. Försök hitta aktörer både inom och utanför din bransch där ni tillsammans kan stärka varandra. Ju tydligare varför och desto vassare särskiljning desto lättare kommer det att vara att hitta samarbetspartners.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Aktuellt

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2025-10-17

Tre snabba tips med Sofie Marin

I veckan gästades vi av Sofie Marin som föreläste i vår nya programpunkt Go Box om hur man paketerar och prissätter sitt erbjudande, en väldigt inspirerande och uppskattad föreläsning!

2025-10-15

Intervju med Mindset deltagare – Linnéa Larsson, Lila Konsult

”Jag har blivit inspirerad att tänka mer utanför boxen och har fått med mig nya verktyg och perspektiv. Det som verkligen imponerade på mig var hur olika branscher kunde mötas och samarbeta – när man samlar människor med helt olika erfare…

2025-10-13

Case: Kreatörer och Coop Norrbotten i samarbete för att ge matsvinnet nytt liv

Go Business Mindset och Coop Norrbotten genomförde i våras en kreativ digital workshop tillsammans med kreatörer om matsvinn med utmaningen – hur kan matsvinn bli till nya möjligheter?