Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Hur bygger man ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Att bygga ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Förra veckan fick entreprenörerna i vårens inkubatorprogram arbeta tillsammans med erfarna superkommunikatören Ricki Rebecka Petrini i blocket Go Brand. Här kommer tre tips från Ricki Rebecka på hur man bygger ett starkt varumärke.

1. Örat mot rälsen
Vart blåser vindarna? Starka varumärken måste inte bara leva i nuet utan måste ha en förmåga att kunna förutspå var morgondagens trender innebär.

2. Dialog med målgrupp
Framgångsrika varumärken har en nära dialog med sina konsumenter. Se till att ha en regelbunden dialog med delar av målgruppen. Vad tycker de och vad önskar de framåt?

3. Det större syftet
Var noga med att kommunicera ert större syfte. Idag räcker det inte med att vara ett framgångsrikt företag som löser in stora checkar. Man behöver samtidigt vara en samhällsaktör som löser stora problem.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Aktuellt

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2025-03-13

Tre snabba tips från Ricki Petrini

Tre snabba tips från Ricki Petrini.

2025-03-11

Lär känna våra entreprenörer – Tomma Inget

”Jag hjälper företag & företagare hitta sin unika stil med färg, form och karaktär genom grafisk formgivning och webb design.”

2025-03-05

Lär känna våra entreprenörer – Främja Specialpedagogik

”Min drivkraft är att skapa möjlighet att bygga broar mellan människor, att rusta barn och vuxna för en mer hållbar vardag, och att göra skillnad där det verkligen behövs – en vardag i taget, en människa i taget.”