Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Hur bygger man ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Att bygga ett starkt varumärke- tre tips från Ricki Rebecka Petrini

Förra veckan fick entreprenörerna i vårens inkubatorprogram arbeta tillsammans med erfarna superkommunikatören Ricki Rebecka Petrini i blocket Go Brand. Här kommer tre tips från Ricki Rebecka på hur man bygger ett starkt varumärke.

1. Örat mot rälsen
Vart blåser vindarna? Starka varumärken måste inte bara leva i nuet utan måste ha en förmåga att kunna förutspå var morgondagens trender innebär.

2. Dialog med målgrupp
Framgångsrika varumärken har en nära dialog med sina konsumenter. Se till att ha en regelbunden dialog med delar av målgruppen. Vad tycker de och vad önskar de framåt?

3. Det större syftet
Var noga med att kommunicera ert större syfte. Idag räcker det inte med att vara ett framgångsrikt företag som löser in stora checkar. Man behöver samtidigt vara en samhällsaktör som löser stora problem.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Aktuellt

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2025-11-11

”Go Business gav mig modet att våga starta fler bolag”

När Jillat slog upp dörrarna i november 2024 i lilla Vuollerim i Jokkmokks kommun blev det något alldeles nytt – världens första samiska danscenter. Bakom satsningen står Liv Aira, danskonstnär, koreograf och konstnärlig ledare, som på …

2025-11-10

Tre snabba tips med Jasmin Muhammad

Förra veckan gästades vi av säljexperten Jasmin Muhammed som föreläste i Go Business programpunkt Go Sales!

2025-11-03

Lär känna våra entreprenörer – Spett Kompetens

”Genom stark lokal närvaro och hög flexibilitet vill vi bidra till att förbättra kvaliteten i våra kunders projekt och säkerställa hållbarhet och efterlevnad av gällande lagar och regler.”