Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Hur bygger man ett varumärke – tre tips från Tailorbird

Hur bygger man ett varumärke – tre tips från Tailorbird

Go Brand! Den här veckan har entreprenörerna i höstens inkubatorprogram fått möta Malin Hollström & Niklas Berg från Tailorbird som bjuder på tre snabba tips i hur du bygger varumärke.

1. Gör det strategiska varumärkesarbetet till en prioriterad fråga

Att arbeta strategiskt med sitt varumärke är en högst affärskritisk fråga och oavsett om du behöver sälja mer, öka dina marginaler eller attrahera personal kommer det strategiska varumärkesarbetet spela en nyckelroll. Varför inte lägga in Fysisk tillgänglighet och Mental tillgänglighet som två punkter på agendan vid ledningsgruppsmötet eller på fredagsfrukosten?

2. Prioritera dina kategoriingångar

Fundera över vid vilka tillfällen i dina potentiella kunders liv ditt varumärke kan komma upp som ett valbart alternativ. Anledningen till att dina kunder väljer dig är oftast mer komplex än vad dina kunder berättar, detta eftersom de oftast inte gjort ett särskilt medvetet val, utan mest gått på känsla. Var nyfiken och ställ frågan ”Varför?” många gånger när du pratar med potentiella kunder. När du har koll på vilket värde du levererar är det så mycket lättare att kommunicera.

3. Börja agera

När du har en hypotes på plats är det bara att börja agera. Det värsta som kan hända är att du lär dig något och får justera strategin. Det enda du med säkerhet kan veta är att om du står still blir du förr eller senare omsprungen.

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Aktuellt

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2025-05-30

Lär känna våra entreprenörer – Jasmine Skog Dans

”Jag vill göra dansen lättare att förstå och njuta av, både som publik och deltagare. Genom att skapa upplevelser där det finns igenkänning, humor och möjlighet att delta, känns dansen mer mänsklig, lekfull och inkluderande.”

2025-05-26

Här är vårens Level Up-panel!

Level Up är Go Business evenemang där företagen som deltar i inkubatorn får pitcha sina affärsidéer för en extern expertpanel. Nu är vårens panel spikad och det är åtta framgångsrika entreprenörer som deltar.

2025-05-22

När industrin möter kreativitet – om framtidens cirkulära affärsmodeller

Industri mötte kreativitet på Pensionatet i Piteå tillsammans med IUC Norr!