Gå direkt till innehåll Gå direkt till menyn

Lär känna våra entreprenörer – Järlesjö & Niska organisationsutveckling

Lär känna våra entreprenörer – Järlesjö & Niska organisationsutveckling

Helene Järlesjö driver Järlesjö & Niska -organisationsutveckling. Den lilla, norrländska konsultbyrån med den stora ambitionen att stötta chefer och arbetsgrupper att älska jobbet.

Vad fick dig att vilja starta företag?

En genuin önskan att stötta och hjälpa chefer/ledare och arbetsgrupper inom kommunikation, ledarskap och social hållbarhet. Att starta eget företag har gett mig förutsättningarna att bygga och ta fram verktyg, metoder och utbildningar utifrån såväl forskning som beprövad erfarenhet. Här får jag samla ihop min kunskap som gymnasielärare och rektor med 20 års erfarenhet av utbildning och ledarskap med en mer kreativ sida för att hjälpa företag och organisationer.

Beskriv med en mening vad ditt företag erbjuder.

Järlesjö & Niska – organisationsutveckling skapar värde för chefer/ledare och bygger extraordinära team genom utveckling och utbildning inom kommunikation, ledarskap och hållbarhet.

Vilken utmaning vill du lösa för dina kunder?

Kunder som redan har ett gott samarbetet och god kommunikation, där ledarskapet funkar bra kan behöva hjälp, stöd och utmaning att gå från att vara bra till att excellera. Det ger möjlighet att öka värdet för företaget utan att kompromissa med kvalitet eller köra slut på medarbetare och chefer. Detta genom att bygga in vidareutveckling för ledare, god kommunikation i arbetsgrupperna och hållbarhet arbetet.

För kunder där det finns konflikter eller svårigheter med kommunikation, där chefer har svårt att orka med sitt uppdrag och känner obehag att gå till jobbet eller där sjukskrivningar och korttidsfrånvaro är vanligt kan jag hjälpa till och stötta både i akuta lägen och på lång sikt för att vända situationen.

Om du tar i från tårna, vad är ditt drömuppdrag?

Mitt drömuppdrag är att ta ett företag eller en organisation från ’good to great’. Att tillsammans med kunden bygga en kultur där chefer har utvecklat ett personligt, reflekterande ledarskap och god kommunikation så de i sin tur initierar och skapar psykologisk trygghet och tillit bland sina medarbetare med fokus på samarbete och social hållbarhet. Allt detta för individen, gruppen och organisationen.

Vad är ditt företags varför, hur gör ni världen lite bättre?

Mitt företags ’varför’ är att bidra med kunskap, inspiration och konkreta verktyg till mina kunder så de kan känna motivation, glädje och inspiration att skapa värde för sina kunder och därmed för sitt företag eller organisation.

Min vision handlar om ett arbetsliv där varje chef och medarbetare går till jobbet motiverade, känner trygghet, arbetsglädje och inspiration under arbetsdagen och lämnar arbetet med en känsla av tillfredsställelse över att man har skapat värde för sig själv och andra. Det vinner såväl individen som företaget/organisationen på.

Foto: Veronica Parneryd

Peppad på Go Business?

Go Business erbjuder två program för dig som driver eget och vill utvecklas som entreprenör. Hangout för dig som har ett nystartat företag och vill kickstarta din business. Inkubator för dig som har kommit en bit med ditt företagande och vill växla upp. I inkubatorprogrammet jobbar vi coacher nära tillsammans med dig för att du ska nå dina mål.

Aktuellt

Fler liknande nyheter

Visa allt aktuellt

2024-12-03

Nyfiken på Go Business?

Är du nyfiken på Go Business? Anmäl dig till vårt digitala event!

2024-12-04

Lär känna våra entreprenörer – Great Times AB

”Genom att hjälpa företag och organisationer att förverkliga sina idéer och projekt gör jag deras budskap tydligare, deras team starkare och deras varumärken mer levande.”

2024-12-02

Här är höstens Level Up-panel!

Level Up är Go Business evenemang där företagen som deltar i inkubatorn får pitcha sina affärsidéer för en extern expertpanel. Nu är höstens panel spikad och det är sex framgångsrika entreprenörer som deltar.